POEMAT NA TABLICY, czyli co psuje wizerunek outdooru. Część 4.

Marcin Maszewski 06 Mar 2014,
POEMAT NA TABLICY, czyli co psuje wizerunek outdooru. Część 4.

Nie lubię cukierków. Są osoby które twierdzą, że cukierki są niezdrowe i na pewno nie powinienem się nimi interesować.

Może to i racja.

Może to i racja, ale jak patrzę na taką reklamę:

od razu nabieram chęci, aby bliżej zapoznać się z tym wytworem sztuki cukierniczej.

Ten projekt uosabia wszystkie pozytywne cechy, jakie powinien posiadać plakat przeznaczony do prezentacji na tablicy reklamowej:

  • jest czytelny,
  • produkt jest natychmiast rozpoznawalny i łatwo zapada w pamięć,
  • jest kontrastowy,
  • jest dostosowany do formatu planszy reklamowej i wkomponowany w przestrzeń,
  • przekazuje emocje,
  • posiada dominantę.

Nie potrzebujemy dużo czasu, aby to wszystko zobaczyć i zapamiętać.
A jadąc ulicami spotkamy go kilka razy.

Świat byłby piękny, gdyby wszystkie reklamy na outdoorze wyglądały tak, jak ta reklama mentosów.

Niestety, zbyt często w swojej pracy widuję plakaty, które są źle zaprojektowane.
Źle – czyli reklama jest nieskuteczna, bo odbiorca nie ma szansy zapoznania się z nią.
Pamiętać oczywiście należy, że  źle zaprojektowany projekt do outdooru może okazać się bardzo dobrym projektem na przykład do reklamy prasowej.
Ale my jesteśmy od outdooru.

Nikt, kto się nie zatrzyma, nie poświęci kilku minut, nie będzie w stanie powiedzieć, kto się reklamuje i o co chodzi w tej reklamie, oczywiście o budowaniu emocji i atmosfery, w której moglibyśmy podjąć decyzje zakupowe nie ma mowy.
Zły projekt reklamy to nie tylko strata dla klienta. To również strata  dla firmy outdoorowej. Efektem złego projektu jest najczęściej brak skuteczności reklamy.

Zauważy to nie tylko osoba, która wynajęła tablice reklamowe, zabrzmi to może paradoksalnie ale zauważą to tak naprawdę wszyscy. Zauważą – bo wcale nie zwrócą uwagi na tę reklamę. Będę migały mu przed oczami kolorowe obrazki, bardzo często będzie tak, że te obrazki będą się powtarzały, ale niewiele osób domyśli się, czyja to jest reklama i co na niej jest przedstawione.

Często wówczas słyszymy: outdoor nie działa. To prawda, taki outdoor nie.
Ale, Drodzy Państwo, prawidłowo wykorzystywany outdoor działa świetnie.
Jak w reklamie mentosów.


Coś zwróciło Twoją uwagę? Napisz o tym do nas!