Hit enter to search or ESC to close
Close Search
Jet LineJet LineJet Line
  • Oferta
    • Billboardy MotorWAY
    • Ekrany MORE
    • Ekrany MyLED
      • Case study MyLED
    • Samochody reklamowe MOBIJet
    • Polityka handlowa
  • Badania
    • Skuteczność nośników DOOH
    • OOH i DOOH w opinii mieszkańców
    • Widownia tablic Motorway
  • Blog
  • Ekipa
  • Jet Line
  • Praca
  • Kontakt
  • PL
  • EN
  • phone email
Kolor Roku według Pantone
Inspiracje

Kolor Roku według Pantone

By Ola Twardokęs25 maja 20174 stycznia, 2018No Comments

Firma Pantone oficjalnie zaanonsowała kolor roku 2017: Greenery 15-0343. Firma zaklina rzeczywistość, wybierając zieleń, która – jak sami zaznaczają – jest kolorem nadziei i odrodzenia, symbolizuje połączenie z naturą i harmonię życia. Jeśli przyjmiemy, że kolor roku ma reprezentować to, czego najbardziej nam brak, to rzeczywiście trafiono w dziesiątkę. Tak zresztą trochę brzmią słowa Leatrice’a Eismana, dyrektora wykonawczego firmy: „Greenery bursts forth in 2017 to provide us with the reassutance we yearn for amid a tumultuous social and political environment (…)”.

Zostawmy jednak kwestie polityczne i popatrzmy, jak motyw połączenia z naturą można wykorzystać w marketingu.
Zieleń jest kolorem często wykorzystywanym przez marki, dla których kwestie ochrony środowiska i harmonii z przyrodą są podstawowe i zajmują kluczowe miejsce w filozofii działania – tak jak na przykład w Greenpeace – lub które w operacyjnych działaniach akcentują związki z ekologią, choć nie ekologia jest ich podstawowym biznesem, jak na przykład Bank Ochrony Środowiska.

A skąd zieleń w logo BP?
BP to jedna z największych na świecie firm energetycznych, dostarczająca paliwo i energię w kilkudziesięciu krajach na świecie. Logo grupy to stylizowany kwiat słonecznika, w którym kolor zielony został zastosowany w dwóch odcieniach. Główny kolor BP jest wprawdzie ciemniejszy i ma chłodniejszy odcień niż tegoroczna pantonowa Zieloność, ale bez wątpienia ma na celu ewokować pozytywne odczucia odbiorcy, harmonijnie połączyć markę ze środowiskiem, z przyrodą i ekologią. BP podkreśla, że misją koncernu jest „dostarczanie energii w wielu postaciach, w sposób odpowiedzialny – respektując prawa człowieka, wymogi bezpieczeństwa i ochrony środowiska”.

Kolor zielony towarzyszy marce od połowy XX wieku. Właśnie przykład BP pokazuje, że świadomie i konsekwentnie wykorzystując wybrany kolor, można nadać marce pożądane wizerunkowo cechy, nawet jeśli w oczach części konsumentów nie zawsze pokrywają się one z faktycznymi sposobami działania, a w przypadku zawinionych katastrof ekologicznych (jak w Zatoce Meksykańskiej w 2012 roku) nabierają tragiczno – ironicznego wydźwięku.

Tags:

kolor rokukolorystyka logoLogoPantone
Ola Twardokęs

Ola Twardokęs

  • Previous PostUchwała dla Warszawy

  • Next PostKandydacie, podziel się z nami opinią...

Related Posts

AktualnościDOOHInspiracjeOOH w Polsce

Pomigajmy=Pomagajmy. Outdoorowa kampania LIVE

Urszula Tubiak
Urszula Tubiak28 września 2022
listy z wojny AktualnościDOOHInspiracjeOOH w Polsce

W Jet Line na ekranach: listy z wojny

Agnieszka Maszewska
Agnieszka Maszewska2 sierpnia 2022
AktualnościDOOHInspiracje

W Jet Line na ekranach: uważność

Urszula Tubiak
Urszula Tubiak29 lipca 2022

Jet Line

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
Broniewskiego 3
01-785 Warszawa
22 839-78-74
jetline@jetline.pl
    
NIP: 526-22-37-705 / KRS: 0000303458
Polityka prywatności | Newsletter | © Jet Line 2018
Design: Steps Media Team
  • Oferta
    • Billboardy MotorWAY
    • Ekrany MORE
    • Ekrany MyLED
      • Case study MyLED
    • Samochody reklamowe MOBIJet
    • Polityka handlowa
  • Badania
    • Skuteczność nośników DOOH
    • OOH i DOOH w opinii mieszkańców
    • Widownia tablic Motorway
  • Blog
  • Ekipa
  • Jet Line
  • Praca
  • Kontakt
  • PL
  • EN

Jet Line

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
Broniewskiego 3
01-785 Warszawa
22 839-78-74
jetline@jetline.pl

© Jet Line 2018