Pracuję w out of home od 15 lat i w tym czasie brałam udział w realizacji kilkuset kampanii, o czym mówię z dumą, bardzo często mając uczucie współodpowiedzialności za efekt i frajdy, kiedy wszystko działa jak trzeba.

Jeśli patrząc na planowanie kampanii mam wskazać jeden czynnik, który z perspektywy realizacyjnej jest kluczowy dla uruchomienia kampanii OOH, wybieram czas. Każdy z nas potrafi postawić na baczność siebie i pół firmy, i uruchomić kampanię outdoorową w dwa dni i czasem to się zdarza, chociaż powodów stojących za takim tempem nie zna nawet sam klient… Na co dzień polecam jednak spokój i zawsze dzień zapasu.

Sytuacja, w której w styczniu zadzwoniłam do klienta z propozycją kampanii i pomysłem na współpracę, w marcu spotkaliśmy się aby o tym porozmawiać, w kwietniu dostałam brief, a w czerwcu podpisałam umowę – nie jest częsta. Zwłaszcza, że sama kampania rozpocznie się w listopadzie i potrwa do grudnia. Pokazuje jednak, że nasza wspólna praca nad szlifowaniem pomysłu, określeniem celu, wyborem nośników, które go najprecyzyjniej pokażą i rezerwacją, potrafi trwać kilka miesięcy. To dobrze. Pomysły muszą się czasem uleżeć, projekty zaprojektować, hasła wymyśleć, nośniki zarezerwować. Gdy mamy czas, możemy wskazać i wybrać bardzo dobre miejsca OOH, które mają szansę być wolne (w outdoorze jest tak, że najlepsze lokalizacje rzadko mają wolne miejsca z dnia na dzień, niektóre nasze tablice Motorway z uwagi na swoją lokalizację potrafią być rezerwowane na rok z góry). Kreatywni mają czas na przygotowanie projektów a wcześniej znając precyzyjne formaty i miejsca, pomyśleć o kontekstowości i nawiązać do otoczenia. PR ma czas na przygotowanie komunikacji. My – spokojnie produkujemy materiały i przygotowujemy się do montaży.

Po co w takim razie dzień zapasu?  Dzień zapasu się przydaje, ponieważ chochliki nie śpią, a wszyscy przygotowujący kampanie z dużym wyprzedzeniem, zajęci już innymi rzeczami w ostatniej chwili potrafią zapomnieć, że to jutro. Dlatego trzeba mieć dzień zapasu – a żeby o tym wiedzieć, wiele zrealizowanych kampanii za sobą.

Jet Line

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
Broniewskiego 3
01-785 Warszawa
22 839-78-74
jetline@jetline.pl

© Jet Line 2018