Redaktorzy Media Life Magazine przeprowadzili ankietę wśród media buyerów i media plannerów na temat tego, jak ich Klienci rozumieją reklamę zewnętrzną, co o niej wiedzą, czego zaś nie wiedzą?

Wielu z respondentów skarżyło się, że Klienci nie rozumieją, że reklama zewnętrzna to więcej niż tylko tablice reklamowe.
Wielu skarżyło się również na to, że Klienci nie uświadamiają sobie, jak duże oddziaływanie może mieć reklama zewnętrzna.
Jedno z zadanych pytań brzmiało więc: „Gdybyś mógł sprawić, że Twoi klienci będą wiedzieli i rozumieli więcej na temat reklamy zewnętrznej, to czym miałoby być owo więcej?”

Ankiety były anonimowe, ale czasem pobrzmiewa w nich nuta, w której słychać, że Klienci – reklamodawcy, mylą wiele pojęć związanych z reklamą zewnętrzną. Oto niektóre z ciekawszych wypowiedzi udzielonych ankieterom przez media plannerów.

  • Reklama zewnętrzna to ostatnie medium masowe.
    Nie może być wyłączona i nie może być zignorowana, gdyż ma najniższy wskaźnik CPT
    (cost per thousand) wśród wszystkich mediów. Czemu Klienci tego nie doceniają?
  • Reklama outdoorowa to więcej niż tylko tablica reklamowa.
    Należy położyć większy nacisk na kreację, aby wykorzystać jej potencjał.
  • Klienci powinni zrozumieć, że zasięg jaki buduje reklama zewnętrzna oraz częstotliwość jej oddziaływania są tak samo ważne, jak dobór pojedynczych, najlepiej wyeksponowanych lokalizacji.
  • Format i oddziaływanie obrazem ma duże znaczenie.
  • Reklama zewnętrzna najlepiej działa w połączeniu z innymi mediami.
  • Outdoor dociera do różnych widowni o różnych porach dnia.
  • Może być używany jako wsparcie różnych strategii marketingowych – może generować zaangażowanie, może zachęcać do udziału w czymś, do interakcji. Może świetnie współdziałać z reklamą internetową.
  • Reklama zewnętrzna napędza ruch w galeriach i sieciach handlowych, sklepach i restauracjach.
  • W kreacji plakatów outdoorowych naczelna zasada to: im prościej tym lepiej.

Tak to wygląda w Ameryce – a jak jest u nas?
W sumie podobnie.
Jeśli miałbym wymienić kilka spraw dotyczących reklamy zewnętrznej, na które chciałbym zwrócić uwagę naszych Klientów, to byłyby to następujące tematy:

  1. KREACJA –  słaby punkt wielu kampanii outdoorowych. Projekty plakatów są niedostosowane do parametrów nośnika, nie uwzględniają jego formatu, kontekstu lokalizacji, odległości obserwatora od nośnika reklamowego, tego czy obserwator się porusza i z jaką prędkością.
  2. NIESTANDARDOWE podejście – outdoor daje wiele unikalnych możliwości, reklama zewnętrzna to więcej niż tylko billboard, plansza reklamowa x na x metrów. Wszelkie niestandardowe elementy przyciągają uwagę i zwiększają oddziaływanie kampanii OOH.
  3. WIDOWNIA – stajemy się bardziej mobilni, czas konsumpcji tradycyjnych mediów bardzo się kurczy na korzyść nowych mediów. Reklama zewnętrzna jednak jest tu wyjątkiem. Co więcej outdoor wydaje się być dobrym uzupełnieniem dla Internetu i reklamy mobilnej, może wzbudzać zainteresowanie i kierować ruch na strony www i do aplikacji mobilnych.

Ciekaw jestem jak wypadłaby podobna ankieta, przeprowadzona wśród media buyerów i media plannerów w domach mediowych w Polsce?

Czy jest coś, co chcielibyście, aby Wasi klienci wiedzieli i rozumieli na temat reklamy outdoorowej?